SEDIHNYE MASIH TERASE..

Tuesday, June 16, 2009



Tanggal 3 jun 2009 1 peristiwa yg paling pahit yg harus aku dan family terima dan redha dgn ketentuan ALLAH s.w.t..pemergian abah yg x pnh kami duga sb abah yg selama ni sht..jarang mengadu sakit tbe2 disahkan ade darah beku di tengah2 bhagian kepala..risiko utk keluarkan darah beku 2 sgt tinggi..mengenangkan 3thn lalu kami adik beradik dan abah dgn penyakit yg sme menimpa mak..cume bezanye darah beku 2 x terlalu besar dan mak mampu untuk menjalani pembedahan dan risiko kecil..alhamdullillah berkat doa semua mak selamat dlm operation 2 tp akibat dr operation 2 mak lumpuh sebelah bdn smpai sekarang..selama ni abah la yg jg mak sebab kami adik beradik ade komitmen masing2..bkn la x diajak abah ngan mak tgl dgn ank2 tp sekejap2 je..abah bosan tinggal kt bandar..dia pn xnk tglkan rumah sndr..jd abah lebih rela jg mak sorg2 sementara kami adik beradik akn blk tiap2 mgu tuk jg abah ngan mak..tp hujung minggu x same dgn hr biase yg menuntut kesabaran abah menjaga isteri tercinta
..diala bapa dan dia la ibu selama mak sakit dan xmampu nk jlnkan tanggungjwb seorg ibu.apakan daya kami terima semua 2..pagi 3 jun 2 aku bgn dr tido dan menjalankan aktviti seperti biase..hr itu dengkuran abah agak berbeza..mungkin abah penat..jd aku la yg mandikan mak dan suap mak mkn..jam semakin hampir ke jam 11pg..tp abah x bgn2 jgk..aku cube kejutkan..tp abah x bgn2 jgk..aku keseorgan dlm menghadapi situasi 2 panik yg teramat dan terus call kakak sulung aku..kakak suruh kejut abah kuat sikit..tp abah x bgn2 jgk..aku terus pgl jiran2 aku..x smpai 5 minit kawasan rumah aku penuh dgn jiran2 yg dtg membantu..nurse yg in charge kt tmpt aku 2 pn dtg dan cek tekanan drh abh..semua ok..tp kenapa abah pengsan..ambulans yg ade 1 dikawasan pekan melambatkan perjalanan abah ke hospital..dkt pukul 2 bru ambulans dtg sdgkan abh da pengsan dr pg..mak kami antar kt umah kakak aku sebab keadaan mak yg x mengizinkan dia ikut.. kt hspital doktor sah kan yg abah ade darah beku di bhgn kepala dia..mlm sblm 2 dia sht sgt..xde mengadu sakit kepala..xde mengadu sakit ape2 pn..kami berborak mcm biase..abah tersenyum bahagia ble aku ckp ubat untuk mak da jumpe kt madinah..ptt la abah xbg aku blk hr isnin 2..selalu dia ok je ble aku ckp nk blk pj..tp hrtu dia xbg..xsangka lak hari rabu 2 dia yg tglkn kami sekeluarga menemui ALLAH yg lebih sygkan dia..abah meninggal dunia pukul 11.45mlm..degupan jantung abah lemah..doktor da usaha sedaya mereka tp ALLAH lebih sygkan dia kami sekeluarga redha dgn pemergian abah dan aku berharap agar roh arwah abah berada dia kalangan org2 yg beriman dan sentiase diredhai ALLAH..Al-Fatihah...

5 rePek2:

zelo55 said...

al-fatihah...

innii said...

banyakkan bersabar k..

F:a:r:a:f:i:e:Q:a ^_^ said...

saba ye yang..

kuzi said...

Al-fatihah...Semoga Allah Mencucuri Rahmat ke atas Roh bapa awk....

abang besi said...

sedih sy bce,
sy ucapkan tkziah..
yg hidup pasti mati.
kita juga begitu.
al fatihah utk arwah.
begitu ujian utk awk,jg mak awk baik2 k.
tgk gmbr arwah,muka yg tenang..InsyaAllah...
senang sekali melihatnya.

Post a Comment

 
◄Design by dieyla