DIMANA PEMBANGUNAN?? $%@#%%&

Monday, June 22, 2009

Skang 2009,xlme da nk 2020..mase 2 umur is,alan,fauzan,puteri,nadila da 31..ehekss!!tua la sikit..semua da jd mak bapak org..is mase 2 da ade 5 org ank,puteri 7 org kot..blh ke encik zelo55??ha3!..sbnrnye aku nk cte pasal thn 2020 yg dijangkakn Malaysia sbg sebuah negara maju di mata dunia..tp masalhnye..yg sibuk dimajukan kawasan bndr je..bkn la xde tp jgk kawasan yg luar bndr yg dimajukan tp 2,3 je..contohnye aku bg kawasan pekan yg berdekatan dgn tmpt tgl aku..kuala krau..pekan je 2..kuala krau terletak diantara 2 bndr.jerantut n temerloh..bknnye dkt..jauh gak la..pada org yg ade transport ng r jauh pn blh jd dkt..mcmn dgn org yg naik bas..da la bas dtg sejam ke stgh jam sekali..dr tmpt aku ke pekan dia ambk mase 45min..dr pekan ke bndr mase sejam xpn 45 min la..lme 2..kalo naik kreta bru 40min la plg lme blh smpai bndr..ni naik bas dia jd smpai sejam lbh..kematu buntut..ehekss..cubela majukn sket.bg monorail ke..xpn bas 2 bg pakai enjin turbo ke..ok gak 2..da la kt pekan 2 xe ape2..pejabat pos je..agro bank ade tp tah time ble dia bukak aku pn x pasti..paling tidak pn la kn bg la 1 mesin atm kt pekan aku 2..dr segi school lak..smpai form 5 je..nk form 6 kne g bndr jgk..kalo nk diikutkan bkn 1 kmpg je yg tumpu kt sekolah 2..sekire aku la..ade lbh 10 gak la..lbh 2 xtau lak bpe..klinik lak..ade ke klinik 2 ade 1 je ambulans..tau2 je diorg sorg je yg nk sakit dlm 1 mse..ni la yg jd kt arwah abah aku ble ambulans 2 xde sbb anta org g hospital dlu..sejam lebih kne tgu ambulans 2 dtg ambik..aku rase xrugi pn ltk lebih dr 1 ambulans kt klinik 2..ambulans dia pn bg la ambulans yg bru 2..ni ambulans bru semua untuk hospital2 bru..yg lme2 ni bg la kt klinik2 kt kawasan pekan..kalo kawasan kmpg jgn harap la nk ade ambulans..nurse yg da berumur 2 ptt bg duit pencen je lg..suh r generasi2 mude ni lak yg take over..bkn ape..org yg da berumur ni kn lbh2 lg ppuan dlm saat2 kecemasan pn blh ckp mcm org ngah bercinta..x ke bengang family2 dia..aku la 2..hhehe..kawasan bndr lak..xde la maju sgt..cbe la bt 1 mall..bnyk sket tmpt yg blh remaja2 ni hang out dr diaorg dok ngulor dlm ladang sawit bt mende x senonoh..kesimpulannye..majulah sket untuk kepentingan dan kesenangan bersama..Malaysia sbg negara maju pada thn 2020...yeee haaa..wslm..

4 rePek2:

Kupufana Mentari said...

ahaks..sengal..

DiLa ZaiNi said...

ne ade sengal..aku bt andaian je..

innii said...

ane bleh..aq nk anak lbey dr puteri..keh3

DiLa ZaiNi said...

suke ht korg la
pndai2 la deal sndr..

Post a Comment

 
◄Design by dieyla