JGN LA TUTUP WEH!!!

Thursday, April 30, 2009

ape maslh plak kali ni...xde pe r..juz nk cte pasal satu syarikat bas ni..syarikat ni mmg besar..ade bas lompat2,terjun2,lari2..heehehehe..bas ekspress la..aku ni org phg,so ble aku nk blk phg destinasi aku adalah pekeliling..ape lg nk naik bas la..mane la ade transport sndr..naik limo kt pekeliling jela..murah pn murah..tp aku pelik dgn perangai si penjual tiket ni..b4 that Alhamdulillah la sepanjang aku lepak2 kt pekeliling 2 xde org yg nk jual tket secare seludup kt aku..xmcm kt pudu...walopun aku xpnh naik bas kt pudu aku ade dgr cte sket2 dr mber2 aku ade makhluk Allah ni nk jual tket scr haram..kalo dgr kerja jual tket 2 da Alhamdulillah halal tp bab jual scr haram ni faham2 sendiri la ape hukumnye..blk plak kt pekeliling..bkn ape aku xpuas hati dgn perangai penjual tket kt kaunter syarikat ni la..da xreti nk senyum..bkn la aku kebulur sgt nk tgk senyuman diaorg 2 tp bkn ke kebanyakkan syarikat amalkn murah senyuman kt pekerja2 dia..ape cerr..ni la yg kureng memuaskn ht nye..ni la kn..da la lokek senyman diaorg ni jual tiket je..tp mcm keje angkat sampah..mcm la pnt sgt..takat tulis kerusi no bpe,ngan cop bpe hrbln..pada aku la keje 2 xla berat mane pn..setakat yg aku tgk syarikat ni mmg ramai customer diaorg..sbbnye syarikat ni tawarkan 2 destinasi..lebih2 lg destinasi 2 diaorg je yg ade..mmg untung la..mmg cekap kepala bos company ni nk perluaskan kawasan jajahan diaorg..maybe sbb 2 la kot pekerja2 diaorg terkerek bt mcm company 2 mcm diaorg yg punye..mklum la boss xde kt situ diaorg pn besor kepala la..tah la besor mane..aku xpnh kne la bhgn paling menyakitkn hati ni tp aku pnh terkenan tempias sakit hati gler ble..........ni la ble time nk beli tket..jam kt hp aku da menunjukkan jam 11.55 pg..org ramai lg beratur ni..kaunter ni tutup pukul 1..tawakal jela..mtk2 sempat..ble da dekat tbe org yg jual tket 2 kuar..igtkn nk wt ape..rupenye dia blh g tutup ngam2 pukul 1..punctual gler bab2 nk tutup ni...mmg sengal..org belakang aku punye la ramai beratur..xagak2 btol la..keje xblh lebih mase..dakwat pen dia xkuar kot ble kul 1..xfhm aku..mmg la jadual dia mcm 2 tp timbang rase la sket..pada aku kaunter tiket 2 xpatut tutup.xkan la dia sorg je keje..driver bas yg xde keje 2 tolong r ganti kejap mse penjual tket 2 g makan ngan sbyg..kalo x bln pose tahan lg r..mrh pn xla teruk sgt..cube time bln pose..diaorg 2 keje dlm aircond duduk..pikir la sket org yg beratur panas2 kt luar 2..ni penyakit gak ni..kalo tutup tepat gler mase dia..cube time bukak..lmbt2,,sakit perut la,sakit lutut,sakit bontot..hahahaha xde r..ni rekaan semata2 k..aku x bgtau la ape name syarikat ni so spe yg tau korang patut sokong aku..untuk kepentingan kte sbg pengguna kte patut suarakan ape yg kte rase.MALAYSIA BLH..

p/s wahai syarikat bas di seluruh Malaysia b'timbang rase la sket..

2 rePek2:

Saidatul Nadila said...

aku igtkan tutup ape wei.. haha..
mmg tak patot r..
sampai ati die wut kat kwn aku cam ni.. sob2..

DiLa ZaiNi said...

bkn aku..

Post a Comment

 
◄Design by dieyla